A- A A+

Eksperyment pedagogiczny

REALIZACJA EKSPERYMENTU PEDAGOGICZNEGO W KLASACH III ‘A’ ORAZ III ‘B’

„Oddziaływanie Teorii Ograniczeń (TOC) w procesie kształcenia matematycznego na wybrane kompetencje uczniów klas trzecich”

Od września 2016 roku Szkoła realizuje eksperyment pedagogiczny „Oddziaływanie Teorii Ograniczeń (TOC) w procesie kształcenia matematycznego na wybrane kompetencje uczniów klas trzecich” zatwierdzony przez Ministra Edukacji Narodowej decyzją z dnia 20 kwietnia 2016 roku. Opiekę naukową nad badaniem sprawują pracownicy naukowi Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Eksperyment prowadzony jest zgodnie z zasadami obowiązującymi i opisanymi w metodologii nauk pedagogicznych. Do realizacji założeń wykorzystano technikę grup równoległych (klasa eksperymentalna i klasa kontrolna). Badaniami objęte są dwie klasy trzecie integracyjne: klasa III ‘a’ - klasa eksperymentalna i klasa III ‘b’ - klasa kontrolna. Wdrożenie programu TOC w grupie eksperymentalnej odbywa się w oparciu o pakiet edukacyjny ‘Kuferek Matematyczny’ autorstwa Anny Omilianowskiej i Anny Kusak. Pakiet edukacyjny wykorzystuje 3 narzędzia Teorii Ograniczeń: Gałązkę Logiczną, Drzewko Ambitnego Celu oraz Chmurkę. Ponadto ‘Kuferek Matematyczny’ rozwija procesy logicznego myślenia, wykorzystuje do realizacji treści edukacji matematycznej baśń oraz elementy gamifikacji.

aktywna-tablica-2-150x150   logo  logo gios  szkolawchmurze microsoft logotype-1536x626